Monday, October 23, 2017

Kelas Penyusuan Susu Ibu Super Bf Moms 2.0

Sabtu lepas, 21 Oktober 2017 telah berlangsungnya Kelas Penyusuan Susu Ibu Super Bf Moms 2.0 yang bertempat di Bilik Seminar ITC, Kota Bharu, anjuran Super Parents' Choice. Alhamdulillah, kelas berlangsung seperti yang dirancang, bermula jam 9 pagi hingga 2 petang. 

Kali ini, peserta terdiri daripada pelbagai latar belakang; ada guru-guru, ada doktor, ada pegawai farmasi dan ada juga usahawan. Kaum bapa pun hadir sama, tau. Hero-hero cilik pun ramai! Hehe.. Merekalah penguat semangat ibu-ibu, mana boleh tinggal, kan?










Antara ilmu-ilmu penyusuan yang dikongsi oleh ialah asas-asas penyusuan, penyimpanan susu ibu, pemakanan ibu menyusu, cabaran dan sokongan serta sesi praktikal yang berkaitan. Para peserta juga bertukar-tukar pengalaman masing-masing dalam mengharungi perjalanan penyusuan. 




Bertuah sungguh para peserta kerana dapat menyaksikan sendiri demonstrasi gendongan bayi menggunakan kain batik oleh Cik Puan Siti Asmawati, certified international babywearing consultant dari Anjung Ummu. Bukan tengok je, malah ada sesi praktikal juga. Buat sampai jadi, yeayy!






Kak AC doakan semoga para peserta berjaya melaksanakan misi penyusuan susu ibu dengan lebih yakin dan Allah mudahkan segala urusan. Walau apa pun cabarannya, jangan lupa, kaunselor laktasi ada di sini untuk membantu! ;)


Alamak, terlupa nak bergambar dengan AJK sebalik tabir, my love "Mr. Runner", Encik Mohd Azreen & my bro "Mr. Photographer" En. Ahmad Asyraf. Zillion of thanks to both of you for making this class a successful one! (Eh, tercakap omputeh la pulak..kikiki..)

Alhamdulillah 'ala kulli haal wa fii kulli haal.

No comments:

Post a Comment