Tuesday, November 28, 2017

5 Tips Penjagaan Penggendong Bayi


  1. Basuh - Basuh tempat yang kotor sahaja (spot clean). Lap dengan tuala basah yang bersih atau sental dengan lembut bahagian berkenaan dengan air paip sahaja. Jika perlu mengunakan sabun, guna sabun yang lembut dan tidak melunturkan fabrik. Sekiranya penggendong terlalu kotor dan memerlukan basuhan menyeluruh, basuh menggunakan tangan agar dapat memelihara jangka hayat penggendong. Jika mahu menggunakan mesin basuh, letakkan penggendong dalam net berzip atau sarung bantal berzip dan guna mode delicate cold cycle. Jangan campur dengan pakaian lain.
  2. Jemur - Sidai penggendong di tempat yang teduh, bukan secara langsung di bawah cahaya matahari untuk memelihara ketahanan fabrik agar tidak cepat lusuh.
  3. Anginkan - Anginkan penggendong jika tidak digunakan
  4. Elak - Elakkan menyimpan penggendong dalam bonet kereta. Pemeruwapan bahan kimia daripada enjin kereta serta udara panas yang terkumpul boleh merosakkan material penggendong. Risiko terkena tumpahan air bateri kereta atau buckle tersepit bonet kereta juga dapat dielakkan. 
  5. Simpan - Simpan penggendong dalam beg khas ketika berpergian supaya terpelihara daripada kotoran dan mudah dicapai apabila mahu digunakan. 

Semoga bermanfaat!

p/s: Semua SSC Tugeda didatangkan khas dengan beg penyimpanan yang sesuai..PERCUMA sahaja begnya!😊

No comments:

Post a Comment