Thursday, March 21, 2013

Tanam Sekarang, Tuai Kemudian

Hati berasa sangat teruja tatkala melihat pokok orkid yang dijaga telah pun mengeluarkan bunga ungunya yang sangat cantik buat kali pertama pertama dalam jagaan kami. Kalau kami yang jarang-jarang bertani atau berkebun ni pun berasa gembira apabila hasil tanaman kita menjadi, apa lagi perasaan seorang petani yang memang kerjanya bercucuk tanam setiap hari. Jika tak menanam hari ini, manakan pula dapat menikmati hasilnya pada besok hari.

Subhanallah! Inilah yang dinamakan sunnatullah. Siapa yang berusaha melakukan kebaikan, dia akan mendapat ganjaran. Sebaliknya, siapa yang mengerjakan kemungkaran, maka dialah yang akan memikul beban dosa & azab siksaan. Tanam sekarang, tuai kemudian.

Jadi, mari kita koreksi diri..Adakah kita telah melaksanakan tugas sebagai ibu bapa dengan baik pada hari ini? Contohya, makanan yang kita sediakan itu, adakah mampu melindungi kita dan orang-orang yang kita sayang pada 10 tahun nanti daripada penyakit merbahaya? Jika tiada jaminan yang mampu kita berikan, apakah alternatif yang telah kita ambil? Ayuh, usah berlengah ke arah kebaikan! Izinkan kami membantu anda mendapatkan supplement kesihatan yang terbaik buat keluarga anda.






No comments:

Post a Comment