Monday, August 18, 2014

Luar dan Dalam

Saya percaya kita semua pernah dengar kata-kata ini: 
..WE ARE WHAT WE EAT..

Di pasaran sekarang, terlalu banyak produk kesihatan & kecantikan yang berstatus syubhah & haram. ada yang terang-terang bersumberkan plasenta/uri (uri apa yang digunakan pun tidak dinyatakan secara terperinci). Ada juga serum berasaskan haiwan (haiwan apa yang terlibat juga tidak dinyatakan). Malah, terlalu banyak produk yang hanya memaparkan wajah cantik sang model tanpa menyatakan intipati kandungannya. Halalkah ia? Baikkah ia?

Ingat, kita adalah apa yang kita makan!

Dalam Islam, kita diajar untuk makan apa yang halal & baik sahaja (halalan toyyiba). Halal sahaja juga tidak memadai. Ia perlu seiringan dengan baik iaitu bermanfaat untuk kita. Mujurlah produk-produk yang dipasarkan oleh Shaklee Malaysia memenuhi kedua-dua kriteria ini selain menjalani ujian-ujian makmal & dibuktikan keberkesanannya secara klinikal. Apa yang lebih menarik ialah, ada antara produk-produk ini yang bukan sahaja boleh dimakan/diminum, tetapi boleh juga digunakan secara luaran. 

Sebagai contoh, kita biasa temui bahan-bahan berikut dalam produk-produk kecantikan untuk kegunaan luaran (krim/pencuci muka/pelembap dll):
  • Vitamin A
  • Vitamin B
  • Vitamin C
  • Vitamin E
  • CoQ10
  • Antioksida
  • Agen pemutih 
  • Kolagen

Sapuan luaran boleh memberikan kesan positif yang diinginkan. Namun, kesannya mungkin hanya pada tempat-tempat yang dirawat sahaja serta bersifat sementara. 

Tahukah anda, Set Kesihatan & Kecantikan Kulit Shaklee juga mengandungi semua bahan yang tersebut di atas? 

Bezanya, produk-produk Shaklee bukan hanya boleh digunakan secara luaran, tetapi boleh merawat dari dalam juga. Ya, makan & sapu! Kesannya tentulah lebih "awesome" kerana menghasilkan "inner-beauty"..bersinar dari dalam untuk jangka masa yang lebih lama.

Jangan tak tahu, ramai yang dah menikmati kesan positif sapuan masker yang dibancuh sendiri daripada ESP, Vita-C, Vita E, Vivix & Collagen Powder kami. Tona kulit lebih cerah sekata, teksturnya lebih lembut..kecut & hilang sudah segala jerawat & jeragat! Sekarang, tak perlu bermekap tebal-tebal dah. Cukup sekadar berbedak nipis kerana natural beauty hasil rawatan luar & dalam. Dengan izin Allah jua, in sha Allah!

Pm untuk keterangan lanjut/tempahan..
Kata nak natural beauty, kan?

Nur Asiyah Mustapha Kamil, 
Pengedar Shaklee Anda [COD area Kota Bharu]
SMS/WA: 0139739455

No comments:

Post a Comment