Monday, September 22, 2014

Perut Nasi Nak Berdiet

Saya baru sahaja menghabiskan segelas Cinch Shake Mix (CSM) perisa coklat kegemaran sebagai hidangan sarapan pada pagi ini, Alhamdulillah..terasa nikmat ianya berkaitan dengan coklat. Almaklumlah, saya hantu coklat! Suami pula minat CSM perisa cafe latte. Bau kopinya memang menyegarkan! 

Selalunya saya, kalau pagi-pagi dah ber"Cinch", sampai pukul 1-2 petang pun masih belum rasa lapar. Rasa nak minum air je, tak rasa pun nak makan. Kalau 1 liter air tu sekejap je saya boleh habiskan. Hatta perut juga tak bagi signal lapar.. berkeroncong ke, marhaban ke apa.


Ramai pelanggan yang merungut kepada saya:
  1. "Tak boleh nak diet la macam ni..kalau aku tak makan nasi, nanti nak makan apa? Boleh mati kebulur aku macam ni!"
  2. "Makanan lain bagi aku tak mengenyangkan. Almaklumlah, makan nasi je dari kecik. Kalau makan makanan lain pun mesti nak nasi juga lepas tu"
Dah namanya orang Melayu, memang nasi jadi makanan ruji. Nak nak orang Kelantan macam saya ni, celik mata terus cari nasi berlauk. Bukan salah nasi pun kalau kita gemuk. Salah kita yang ambil melebihi kadarnya, terlebih ikut rasa! 

Tapi tak apa, dengan CSM perisa kegemaran anda, anda takkan kelaparan walaupun tak menjamah nasi. Bukan itu sahaja, bonusnya, inci ukur lilit akan berkurang & badan tak menggeleber! Best kan? Haa, inilah sebabnya mengapa saya jatuh cinta dengan CSM!


Jadi, kalau ada yang berdiet tanpa rasa lapar untuk mengawal / menurunkan berat badan, saya takkan ragu-ragu untuk syorkan pengganti hidangan yang sangat hebat ini; Cinch Shake Mix, the BEST meal-replacement ever!

Sebaik-baiknya, ambillah set yang lengkap untuk membantu menurunkan berat badan & kekal langsing iaitu yang mematuhi prinsip 3B: Bakar, Buang, Bina 



Cinch Tea Mix (CTM) pula diambil sebagai snek sebagai penggalak metabolisma (metabolism booster). Ye lah, daripada makan jajan yang tinggi lemak & kolesterol tu, jauh lebih baik bersnek dengan CTM! Bonusnya, kalori akan dibakar dan dalam masa yang sama kita kekal bertenaga. Sebab itulah di kalangan pengedar Shaklee, CTM juga dikenali sebagai "ubat untuk elakkan mengantuk". 


Ok, macam biasa, roger-roger lah saya kalau tuan puan perlukan maklumat tambahan / nak buat tempahan. Semestinya harga & konsultasi yang terbaik daripada saya, insha Allah!


0139739455
Fb page: Super Parents' Choice

[Penghantaran ke seluruh negara & COD sekitar Kota Bharu, Kelantan]

No comments:

Post a Comment